Artikelartiv for august 2011
Rødvin: Sundt og godt for helbredet
Er der helbredsmæssige fordelene ved at drikke rødvin i et moderate mængder og  hvidvin de samme positive egenskaber ? – Prøver vi her at belyse.
D-vitamin styrker immunforsvaret
Lev længere med Vitamin-D, nærmere bestemt D3 Vitamin, viser gennemhang af tilgængelig videnskabelig litteratur.
Ældre kvinder, der dagligt indtager D3-vitamin, lever længere, end dem der ikke gør.
Mindre salt redder liv
Hvis vi danskere spiser mindre salt kan 1.300 liv  reddes hvert år, tankevækkende. For store mængder salt fører til forhøjet blodtryk, øget risiko for kræft, knogleskørhed og nyreproblemer, viser flere internationale undersøgelser.
Velkendt råd om rigeligt med vand tilbagevises
Det sætter en britisk forsker nu spørgsmÃ¥ltegn ved. Margaret McCartney har undersøgt den tilgængelige forsknin på omrÃ¥det og skriver i en artikel i British Medical Journal, at rÃ¥det ikke bare er nonsens – det er ogsÃ¥ …